Wycieczka Londyn – Brighton – Amsterdam

//Wycieczka Londyn – Brighton – Amsterdam

W poniedziałek 13 maja o godzinie 10.00 zebraliśmy się punktualnie na zbiórce. Było trochę chłodnawo, ale na szczęście szybko pojawił się autokar oczywiście sprawdzony przez policję. Bezpieczeństwo jest najważniejsze! Nasza wycieczka rozpoczęła się o godzinie 11.00, podróż minęła bez żadnych utrudnień. Jechaliśmy przez Niemcy, Belgię, Holandię oraz Francję.

O godzinie 6.00 we wtorek 14 maja byliśmy już na promie, na którym można było zamówić sobie śniadanie i coś ciepłego do picia. 7.00 czasu brytyjskiego – nasz prom dopłynął na miejsce. O 10.00 dotarliśmy do pięknego nadmorskiego kurortu Brighton. Spacerkiem poszliśmy w stronę molo. Zrobiliśmy sobie 30 min. odpoczynek na plaży, gdzie mogliśmy porobić zdjęcia. Później udaliśmy się na Palace Pier i tam mieliśmy czas wolny na rozrywkę i zakupy. Później zwiedzaliśmy oceanarium. Zadowoleni poszliśmy na kolację, czyli Fish and chips. Po kolacji poszliśmy obejrzeć Royal Pavilion. Wieczorem wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do naszego hotelu Ibis. Tego dnia towarzyszyła nam piękna pogoda.

Następnego dnia ,w środę 15 maja rano, zjedliśmy śniadanie , po którym wsiedliśmy do metra i pojechaliśmy do dzielnicy Westminster. Później udaliśmy się pod Pałac Buckingham , gdzie oglądaliśmy zmianę warty. Następnie dotarliśmy do London Eye i mieliśmy możliwość podziwiania Londynu z góry. Potem czekał na nas London Dungeon, czyli Loch londyński. Po tych wrażeniach poszliśmy pod Trafalgar Square, a następnie spacerkiem udaliśmy się do Chińskiej dzielnicy Tam zjedliśmy kolację i metrem wróciliśmy do autokaru, który zawiózł nas pod hotel.

Kolejnego dnia w czwartek 16 maja autokarem udaliśmy się do twierdzy Tower. Następnie odkrytym autobusem podziwialiśmy Londyn mijaliśmy Hide Park. I kierowaliśmy się w stronę gabinetu figur woskowych ,, Madame Tussauds”. W ,, Madame Tussauds” mieliśmy okazję porobić zdjęcia sobie z gwiazdami z figur woskowych. Stamtąd udaliśmy się pod katedrę św. Pawła i tak dotarliśmy do mostu Tower, pod którym przeszliśmy. Kolejno wsiedliśmy do autokaru, który zawiózł nas do hotelu na kolację.

Następnego dnia w piątek 17 maja po śniadaniu spakowaliśmy się i pojechaliśmy autokarem do stacji metro. którym udaliśmy się do Muzeum Historii Naturalnej, gdzie mogliśmy być w symulatorze trzęsienia Ziemi. Stamtąd udaliśmy się znowu pod Tower, gdzie dotknęliśmy muru Rzymskiego, a kolejką nadziemną pojechaliśmy do dzielnicy Greenwich. Byliśmy na nadbrzeżu, koło muzeum morskiego, szkoły morskiej, domu królowej. Później wspinaliśmy się do Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego. Tam na południku Zero mogliśmy stanąć jedną nogą na półkuli zachodniej,drugą na półkuli wschodniej. Po intensywnym zwiedzaniu Londynu udaliśmy się na prom i dopłynęliśmy do Francji. zjedliśmy kolację i mieliśmy nocleg w hotelu F1.

Kolejnego dnia w sobotę 18 maja pojechaliśmy do Amsterdamu. Mijaliśmy Rijksmuseum, później zwiedzaliśmy rynek, odbyliśmy spacer przez zabytkową starówkę w pierścieniach kanałów. W ramach kolacji poszliśmy na pyszną pizzę, potem mieliśmy rejs po kanałach i mogliśmy podziwiać piękne widoki. Po całym dniu zwiedzania stolicy Holandii wracaliśmy nocnym przejazdem do Polski

W niedzielę 19 maja o godzinie 11.00 byliśmy już na miejscu. Uśmiech nie mógł zejść nam z twarzy. Ta pełna niesamowitych miejsc i niezapomnianych wrażeń wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.